Térdfájdalom

Ízületi kopás (porckopás, ostheoarthritis)

A térdfájás, térdfájdalom gyakran jelentkező ízületi panasz, mely bármely életkorban előfordulhat. Fiatalok esetében legtöbbször túlerőltetés, sportolás következtében kialakuló nyáktömlő-gyulladás, illetve sérülés. Idősebb életkorban pedig porckopás következményeként jelentkezhet a térdízület fájdalma.

A térdfájdalom kialakulásának okai lehetnek:

• porckopás (arthrosis, ostheoarthritis): főként 40 év felett jelentkezik, mivel hosszabb távon, lassan alakul ki. Jellemzően, akik fiatalkorban versenyszerűen sportoltak, illetve térdsérülést szenvedtek el, akik túlsúlyosak vagy térdük alaki eltérést mutat (O-láb, X-láb), különösen hajlamosak osteoarthritis kialakulására. Lényege, hogy az íz felszínét borító porcok erőteljes kopása, elvékonyodása következtében, az ízület mozgatásakor az ízületi felszínek egymással dörzsölődnek, ami térdropogással és igen erőteljes fájdalommal jár. A folyamat lassítható speciális porcépítő készítmények szedésével, előrehaladott esetben a térdízületbe adott injekciók, műtét a megoldás
  • izületi sérülések: főleg sportsérülések következtében. Itt a leggyakoribb sérülési forma a rostos porcos gyűrű (meniscus) az elülső keresztszalag, és a porcfelszín sérülése, melyek a pontos diagnózis felállítását követően (rtg, uh, MR) általában műtéti ellátást igényelnek. A műtéteket arthroscopos technikával végezzük.
  • nyáktömlő-gyulladás (bursitis): a térdízületben lévő nyáktömlő a csontokat fedi, az ízületet párnázza ki. A bursitis ennek a tömlőnek gyulladását jelenti. A térdfájdalmak egyik gyakori oka, főleg fiatalabb korban. Hátterében több ok is állhat, a nagyobb sérülés és a fertőző megbetegedés mellett mikro sérülések (hosszan tartó terhelés, vagy térdelés) is előidézhetik
  • íngyulladás: A térdízületen tapadó izmok inainak gyulladása miatt is jelentkezhet térdfájdalom. Kerékpározás, futás vagy síelés következtében, az intenzív terhelés hatására kialakuló íngyulladás esetén beszélünk, ún. „futótérdről”. Ez az elváltozás igen nagy fájdalommal, esetenként ízületi duzzanattal jár. Fontos a fizikai kímélet, gyulladáscsökkentő kezelése
Csipőfájdalomról

Magánrendelési idők:

Szekszárd, Kadarka u. 72.
minden páros héten hétfőn 16.00–20.00 óráig
minden pénteken 13.00–17.00 óráig

Baja, Galamb u. 7-11. (Duna Klinika)
minden kedden 16.00-21.00 óráig

Paks, Váczi Mihály u. 1.
minden páratlan hét hétfőn 16.00-21.00 óráig

Bejelentkezés: + 36 30/331-2262-os telefonszámon vagy e-mailben: ganczerp@me.com lehetséges.

Közfinanszírozott rendelés:

Tolna megyei Balassa János Kórházban van pénteki napokon délelőtt. Kórházi időpontkérés telefonon a: 74/501-500/181 melléken.