Csipőfájdalomról

A csípőízületi porckopás (artrózis) gyakori betegség.

Kezdetben csak a reggeli felkelés után érez a beteg fájdalmat, mely mozgásra bejáratódik és enyhül. Később már terhelésre fokozódnak a fájdalmak és állandósulnak egész napra. A fájdalom jelentkezhet a csípőben, a lágyékhajlatban, de felléphet a keresztcsont tájékán és akár a térdbe is lesugározhat. A fájdalom miatt a betegek életvitelükben is akadályozottá válnak, lépcsőn járásnál, vagy a tömegközlekedési eszközre való felszállásnál. Később azonban már egy cipő felhúzása is fájdalmas lehet.

A csípőízületi porckopás kialakulásának okai:

Nem mindig tudjuk pontosan megállapítani, hogy mi váltotta ki a csípőízületi kopást, de számos olyan tényező ismert, mely a porckopást előidézője lehet:

• a mozgásszervi túlterhelés
  • autoimmun ízületi gyulladás
  • a túlsúly
  • a túlzásba vitt sportolás
  • csípőízület veleszületett vagy fejlődési zavarai
  • gyerekkori és serdülőkori combfej betegségek
  • genetikai hajlam
  • a csípő rostos porcos gyűrűjének (labrum) sérülése (ma már arthroscoposan helyreállítható)

Csípőízületi kopás korai szakaszában a kiváltó okot kezeljük gyulladáscsökkentő gyógyszerek vagy szteroid gyulladáscsökkentő injekció használatával, melyet közvetlenül az ízületbe adunk be. További kezelésként még a nagy molekulasúlyú hyaluronsavas injekciók használatát szoktuk javasolni. A folyamat előrehaladásával fájdalom-csillapító gyógyszeres kezelés, fizioterápiás (gyógytorna) kezelés csökkentheti a panaszokat, de a folyamat hosszú távon sajnos nem állítható meg. Előrehaladott csípőízületi porckopás esetén, ha a fent említettek nem hoznak javulást, akkor csípő protézis beültetése javasolt.

Csipőfájdalomról

Magánrendelési idők:

Szekszárd, Kadarka u. 72.
minden páros héten hétfőn 16.00–20.00 óráig
minden pénteken 13.00–17.00 óráig

Baja, Galamb u. 7-11. (Duna Klinika)
minden kedden 16.00-21.00 óráig

Paks, Váczi Mihály u. 1.
minden páratlan hét hétfőn 16.00-21.00 óráig

Bejelentkezés: + 36 30/331-2262-os telefonszámon vagy e-mailben: ganczerp@me.com lehetséges.

Közfinanszírozott rendelés:

Tolna megyei Balassa János Kórházban van pénteki napokon délelőtt. Kórházi időpontkérés telefonon a: 74/501-500/181 melléken.